استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی!
سرخط خبرها

شهرآشوب در شهرخودرو| وضعیت بحرانی نماینده مشهد در لیگ برتر

  • کد خبر: ۵۷۶۲۱
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
شهرآشوب در شهرخودرو| وضعیت بحرانی نماینده مشهد در لیگ برتر
شرایط مدیریتی تنها نماینده استان در لیگ برتر به‌هم ریخته؛ آیا دوران حمیداوی به سر آمده است و باید منتظر مدیریت شورایی بر شهرخودرو باشیم؟
حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ خبر بازداشت چند مدیر شهرخودرو اوضاع این باشگاه را به‌هم ریخته است. ۴۸ ساعت بعد از پیروزی شیرین برابر سپاهان در اصفهان و درحالی‌که تیم بعد از هفته‌ها به رتبه‌های بالای جدول رسیده، خبر‌های ضدونقیض از بازداشت فرهاد حمیداوی و چند مدیر دیگر این شرکت، بار دیگر باعث نگرانی فوتبال‌دوستان مشهدی شده است.
 
اگر تا دیروز نتایج ضعیف شهرخودرو در لیگ و نزدیک‌شدن هرروزه آن‌ها به جمع فانوس‌به‌دستان حال اهالی فوتبال را گرفته بود، حالا اوضاع نامشخص و به‌هم‌ریخته مدیریتی باشگاه موجب نگرانی همه شده است. وضعیتی که از شامگاه روز یکشنبه و با انتشار خبر بازداشت مدیران شرکت شهرخودرو در این باشگاه پیش آمده است، چندان پیش‌بینی‌نشدنی هم نبود.
 
از ماه‌ها پیش از این می‌شد ثانیه‌شمار پایان دوران حمیداوی در فوتبال مشهد را دید. کسی که بر خلاف رویه همیشگی‌اش، دست‌کم ۳ ماه است هیچ علاقه‌ای به نشان‌دادن خود ندارد؛ نه در کنارتیم، نه در رسانه‌ها و نه حتی با ژست‌های آن‌چنانی روی سکو‌های ورزشگاه امام رضا (ع). آیا دوران فرهاد حمیداوی به پایان رسیده است؟!

حمیداوی؛ هرروز کم‌رنگ‌تر از دیروز

دوسال‌ونیم پیش که فرهاد حمیداوی به مشهد آمد، کمتر کسی در ایران او را می‌شناخت. خودش ادعا می‌کرد در نوجوانی و جوانی دروازه‌بان بوده و حتی به اردوی تیم‌ملی هم دعوت شده است. بعد‌ها چند عکس از او منتشر شد که این ادعا را تأیید می‌کرد. عکس‌هایی که او را در کنار ملی‌پوشانی، چون علی کریمی نشان می‌داد تا معلوم شود مالک جوان عکس با شورت ورزشی هم دارد. حمیداوی در قامت یک فرشته نجات در فرایند انتقال امتیاز پدیده که آن روز‌ها معضلی شده بود بر گردن مدیریت ورزش استان، ظاهر شد و این تیم به‌زمین‌مانده و به‌بن‌بست‌رسیده را در اختیار گرفت.
 
او خوش‌شانس بود که رویکرد مسئولان شهری و استانی به مقوله تیم‌داری در مشهد مثبت شده بود و برای همین به‌سرعت تیمش را جمع‌وجور کرد و در پایان همان سال به حضور در لیگ قهرمانان آسیا رساند. اتفاقی که محبوبیت او را در مشهد و خراسان به‌شدت بالا برد، اما عمر این محبوبیت کوتاه بود و دوام چندانی نیافت. با شروع سال جدید، حضور حمیداوی اندک‌اندک در مشهد کم‌رنگ شد. او آخرین‌بار در ماجرای انتخاب مهدی رحمتی به‌عنوان سرمربی تیم شهرخودرو حضوری پررنگ داشت و بعد‌ها آن‌چنان از این تیم دور شد که خیلی‌ها یادشان رفت شهرخودرو مالک هم دارد! حمیداوی آخرین‌بار حوالی فدراسیون فوتبال برای ثبت‌نام در هیئت‌رئیسه فدراسیون دیده شد و دیگر خبری از او نبود تا شامگاه روز یکشنبه.

آغاز التهاب در شهرخودرو

هنوز معلوم نیست علت اصلی تحت تعقیب بودن حمیداوی وبازداشت برخی از مدیران این شرکت چیست، ولی واضح است که این ماجرا ارتباط کاملی با تجارت او دارد. شرکت حمیداوی کم شاکی ندارد و در ماه‌های گذشته خبر‌های زیادی از شکایت مردم از این شرکت به علت انجام ندادن تعهداتش در پیش‌فروش خودرو به گوش می‌رسید. تجمع شاکیان جلو شرکت و حتی هتل تیم، اتفاقی بود که در هفته‌های اخیر بار‌ها روی داده بود و نشان می‌دهد وضعیت مالی شرکت حمیداوی چندان تعریفی ندارد. کرونا و تحریم‌های ظالمانه مستقیم تجارت حمیداوی را نشانه رفته و در این وضعیت کم‌آوردن او عجیب نیست. با اینکه گفته می‌شود مسئله حمیداوی به خاطر وضعیت کاری اوست و نه باشگاه شهر‌خودرو که منطقی هم به نظر می‌رسد، اما واضح و مبرهن است که نبود مالک تیم می‌تواند یک اتفاق بسیار بد برای یک باشگاه ورزشی باشد.
 
تیم شهرخودرو بدون تردید با این اتفاقات وارد یک فضای ملتهب می‌شود و باید دیر یا زود منتظر تأثیرات آن روی نتایجش نیز بود. متأسفانه یا خوشبختانه این اتفاقات زمانی افتاده است که شهرخودرو وضعیت خوبی در جدول دارد و با اینکه از بخت بدش این ماجرا می‌تواند نقش یک ترمز را برای روند روبه‌رشد آن‌ها بازی کند، جای این خوش‌حالی وجود دارد که جایگاه این تیم در جدول به‌گونه‌ای است که می‌تواند تا چند هفته تکان‌های سنگین این زلزله را تحمل کند.

به‌دنبال جانشین حمیداوی

حمیداوی از این ماجرا به سلامت عبور کند یا نه، در اصل ماجرا که کم‌آوردن او و شرکتش است، فرقی نمی‌کند. نامشخص بودن وضعیت و منافع حضور بخش خصوصی در تیم‌داری باعث شده است هیچ‌کس در این فضا دوام نیاورد و برای حمیداوی هم چنین سرنوشتی پیش‌بینی می‌شد. از همان زمانی که او مالک و صاحب‌اختیار امتیاز تیم پدیده شد، مشخص بود که دوران کوتاهی خواهد داشت و اتفاقی که امروز افتاده، سرنوشت محتوم همه مالکان تیم‌های غیردولتی یا نیمه‌دولتی است.
 
در این وضعیت چیزی که اهمیت دارد، نجات تیم است. آن‌گونه که گفتیم، از ماه‌ها پیش چراغ حمیداوی در این استان کم‌سو شده بود و حالا که به‌ظاهر به خاموشی گراییده، دوباره مسئولیت این تیم بر گردن مسئولان استان افتاده است. نسخه عاجل شهرخودرو، یافتن یک جانشین است تا این تیم را دست‌کم تا پایان همین فصل زیر پر و بال خود بگیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->